top of page
חיפוש
ben40765

הכר את השחקן:

עודכן: 5 בינו׳ 2022

כתב הספורט, שמחה רז, התלווה בימים האחרונים אל יונתן רבינוביץ' (23) הרכז החדש של מכבי מעלה אדומים ושמע ממנו מה הביא אותו לקבוצה.


"התחלת את דרכי בקבוצת הילדים, הנערים והבוגרים של הפועל ת"א," הוא מספר ,"היו שנים מעולות בהפועל ת"א נהניתי מכל רגע, גם הגעתי לנבחרות הצעירות מקדטים עד עתודה."

"משם התגלגלתי ללאומית התחלתי בכפר סבא שם הגענו לפליאוף, משם להוד השרון שהיינו משחק מפליאוף. העונה השלישית הייתה פחות טוב גם מבחינה אישית וגם בגלל הקורונה, החליפו את הזר שלנו בזר על העמדה שלי ועברתי לקריית אתא. אחרי חודש וחצי סגרו את הליגה בגלל הקורונה, הייתי עונה גם בארצית ברחובות ואז הגעתי למעלה אדומים."


מי השחקנים הגדולים ביותר שיצא לך לשחק איתם?


"היה את רביב לימונד ומתן נאור שהם סמלים בהפועל ת"א ואתה מבין למה, אתה רואה את הרצינות שלהם גם באימון וגם במשחק וברצון שלהם לנצח בו. גם מתמיר בלאט למדתי הרבה גם בראיית משחק וגם בגישה שלו, גם הייתי איתו בנבחרת העתודה ככה שיצא לשחק איתו הרבה ועכשיו הוא ביורליג קוצר פירות. נייט רובניסון זה שחקן ברמה אחרת גם ביחס שלו לגוף וגם במקצוענות שלו, הוא נשאר לפעמים לזרוק שלוש שעות אחרי אימון. הוא רואה את המשחק ואת המגרש מזוויות אחרות לגמרי, כאילו הוא משחק משחק שונה מכולם. "


שחקנים שהם השראה בשבילך?

"אני יותר אוהב לראות יורוליג גם המשחק יותר קבוצתי וגם כי הפערים פחות גדולים, גם בין הקבוצות וגם בתוך הקבוצות. אין לך שחקן של שלושים מיליון יורו שאתה לא יכול להגיד לו כלום , אלא הרבה מאפיינים של קבוצה. אהבתי מאוד את ריאל מדריד של העשור הקודם, הקו האחורי שלהם- סרחיו יול, סרחיו רודריגס, רודי פרננדס ולוקה דונציץ' קצת אחרי זה. אגב יצא לי לשחק מול לוקה בטורניר כשהיינו בני 14-15, שיחקנו מול ברצלונה וריאל מדריד. הוא אז שחקן יותר שולי אבל עדיין היא מעורר השראה לראות אותו. עוד שחקנים שהם השראה בשבילי זה מילוש תאודוסיץ' שהיה בצסק"א (כיום בוירטוס בולוניה) וספאנוליס מאולימפיאקוס (פרש השנה ממשחק). שניהם וסרחיו רודריגס היו שלושת הרכזים שהכי נהנתי לראות ולמדתי מהם הכי הרבה."


המאמן הכי גדול שיצא לך לשחק תחתיו?

"עודד קטש שהוא גם היה שחקן ברמות הגבוהות ביותר (אלוף אירופה ומלך הסלים בגיל 20). יש לו הרבה טיפים לתת אפילו קטנים - כמו איך להשתחרר עם הכדור, איך לקרוא את ההגנה בפיק אנד רול וכו…. הוא פשוט מוח כדורסל מבריק ועם ניסיון ולמדתי ממנו המון, הוא המאמן שהשפיע עלי הרבה ולימד אותי הכי הרבה כדורסל.

גם מרמי הדר למדתי הרבה על הגנה וכדורסל בוגרים וקצת זווית שונה על המשחק מעודד. אני שמח על ההזדמנות שהייתה לי ללמוד משניהם."


איך המעבר משחקן בקצה הספסל בקבוצה גדולה לשחקן מוביל בקבוצה יותר קטנה?

"בשנים בהפועל הייתי בין 17-18 ובעיקר למדתי כמו שאמרתי מהאנשים סביבי, עברתי כבר כמו שסיפרתי כמה שנים בלאומית בהם התבגרתי. הייתי באמת צריך לשנות ראש, ואני שמח לעזור היום לקבוצה עם הכלים שלמדתי."


מה לדעתך גרם לשינוי בקבוצה שראינו גם בשני הניצחונות אבל גם גם במאבק בהפסדים?

"יש לזה לשני חלקים- א. ההגעה שלי ושל אלכס שהורידה לחץ משאר הגארדים ונתנה יציבות לקו האחורי, נכנסו גם לנקודה שהייתה חסרה ומשכנו את הקבוצה. ב. שינוי מנטלי שקרה הרבה בזכות העבודה של גבירץ."


אתה יכול לספר לי קצת על היחסים בתוך הקבוצה?

"כשאני הצטרפתי היינו ברצף הפסדים ארוך ועדיין הקבוצה הייתה אופטימית ומאוזנת. צריך לתת הרבה קרדיט לגבירץ השאיר את השחקנים מאמינים ורעבים. היחסים בתוך השחקנים ועם גבירץ הם מעולים ובריאים גם בניצחונות וגם בהפסדים."


מה המטרות של הקבוצה?

"אני מקווה ומאמין שאנחנו יכולים להשתחל לפלייאוף, זו ליגה מאוד צמודה והכל יכול להיות ואני מקווה שנשמח את הקהל שמגיע לראות אותנו כל שבוע."





איפה אתה רואה את עצמך עוד כמה שנים?


"אני חושב שאני יכול להיות כמה שנים בליגת העל ומשם אי אפשר לדעת, היו שחקנים שהיו כמה שנים בלאומית והפכו למשמעותיים בליגת העל ואפילו לאירופה ואני מקווה שגם אני אצליח."


איך הולך הסדר יום שלך בתוך ספורטאי מקצועי?

"במדינת ישראל לא קל להיות ספורטאי מקצועי גם התקציבים לא בשמיים, אם אתה לוקח שחקן בגילי באירופה כנראה ישלמו לו כמו מישהו שזה העבודה שלו. בארץ לצערי זה לא המצב ולכן אני עובד בעוד עבודה, אני מאמן כיתות א-ו וזה מתחלק בין נסיעות לירושלים לאימונים בת"א (אני גר ביפו). זה לא אידיאלי הלוואי שיכולתי להיות כל היום באימונים ובחדר כושר אבל זה לא הסיטאוציה ואני בין עבודה לאימונים. בקיץ אני עושה גם אימונים אישים ומנסה לעבוד על המשחק שלי, יש לי גם מאמן כושר שאני הולך אליו פעמיים בשבוע- גיא גפני שהוא מאמן כושר של הרבה שחקנים מליגת העל ואני מנסה להשתפר כמה שיותר."


לסיום יש לך ספר וסרט ספורט מומלצים?

"סרט- "פעם אחים" על דראז'ן פטרוביץ' ולדאה דיבאץ' , שם אתה מבין כמה פטרוביץ' היה גדול וגם איך הכדורסל במדינות האלה. שם הכדורסל כמו דת וכיף לראות את זה.

ספר- The Mamba Mentality: How I Play ,זה מאוד מעניין ומסביר איך הוא הגיע לרמות האלה. יש טיפים קטנים איך להתקדם בקריירה ולהישאר רעב, איך להיות מוכן לכל משחק וזה טיפים שחשובים לכל כדורסלן וספורטי בכלל."





35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

חזרה בסערה

חזרו מפגרת החורף בנצחונות בזמן שקבוצות המועדון נמצאות בפגרת מחצית, קבוצות הנוער והנערים ב' חזרו מהפגרה עם שני ניצחונות חשובים ששומרים...

Comentários


bottom of page